Per tramitar una alta nova per instal·lar un comptador per ús industrial/comercial nou cal:
El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat sempre que ens pugui retornar la documentació que li farem arribar signada.
Per tramitar una alta nova per instal·lar un comptador per un habitatge nou cal:
El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat sempre que ens pugui retornar la documentació que li farem arribar signada.
Per tramitar un canvi de nom gratuït d’un habitatge necessitem:
El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat sempre que ens pugui retornar la documentació que li farem arribar signada.
Per tramitar un canvi de nom gratuït per ús comercial/industrial necessitem:
El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat sempre que ens pugui retornar la documentació que li farem arribar signada.
Per tramitar un canvi de compte bancari cal:
Actualment els canvis de nom dels contractes de subministrament d’aigua son gratuïts. No acceptem canvis de compte bancari si el titular d’aquest no és el titular del contracte de subministrament d’aigua vigent. Si és un titular diferent, cal tramitar un canvi de nom gratuït.
El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat
Segons allò que estableix la Llei 24/ 2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, us informem de les tarifes o bonificacions aprovades per fer front a situacions de pobresa energètica i vulnerabilitat econòmica, tant des de l’Ajuntament de Figueres com de l’Agència Catalana de l’Aigua, aplicable al subministrament d’aigua d’ús domèstic.
QUANT A CONCEPTES DE L’AJUNTAMENT DE FIGUERES
Taxa per subministrament d’aigua.
1) Situació laboral del/la sol·licitant.
2) Nom i cognoms de les persones que conviuen amb el/la sol·licitant i raó de la convivència.
3) Quantia de la pensió i altres ingressos líquids que per tots els conceptes, percebi el/la sol·licitant i els qui conviuen.
4) Que ni el subjecte passiu ni els altres membres de la unitat familiar no posseeixin cap altre immoble que l’habitatge habitual que inclou una plaça d’aparcament.
5)Que tots els membres de la unitat familiar estan empadronats a Figueres al mateix domicili.
La present bonificació cal que sigui sol·licitada per l’interessat a l’Ajuntament de Figueres provant els requisits formals i materials enumerats en els apartats anteriors. Un cop concedida tindrà efectes el període de cobrança següent (trimestre) al de la seva sol·licitud, i no serà precís que la sol·licitud sigui reiterada per la seva aplicació en períodes futurs, mentre es mantinguin les condicions que en van justificar la seva concessió, i si així es recull en les successives Ordenances Fiscals. No obstant, aquest últim queda obligat a comunicar qualsevol variació de les circumstàncies que van justificar la seva concessió.
Taxa pel servei de recollida de residus sòlids urbans, tractament i eliminació.
Els jubilats, pensionistes, persones en situació d’atur de llarga durada i altres persones amb escassa capacitat econòmica, que compleixin els requisits establerts a l’apartat anterior, els serà d’aplicació la tarifa reduïda establerta a l’efecte.
QUANT A LA REPERCUSSIÓ DEL CÀNON DE L’AIGUA
Les famílies de quatre o més membres poden sol·licitar l'ampliació dels trams del cànon de l'aigua. Amb aquesta ampliació s'afegiran 3 m³/persona addicional/mes als límits de consum d'aigua establerts per a les famílies de fins a tres membres. Aquesta sol·licitud es pot fer mitjançant el web de l'Agència Catalana de l'Aigua (www.gencat.cat/aca). Així mateix, Fisersa (formulari) us pot facilitar un formulari a fi de tramitar la citada ampliació. Cal, en qualsevol cas, que sigueu titulars del contracte de subministrament d'aigua. Més informació al telèfon 012.
L'estudi de la duresa de l'aigua i la manera d'eliminar-la és molt important perquè les aigües dures malmeten els aparells domèstics i industrials com ara rentadores, cafeteres, ...
La duresa total de l'aigua de consum de Figueres és de 19,9 °f
La periodicitat de la factura del servei de subministrament d’aigua és trimestral. Segons el sector facturat pot no coincidir amb el trimestre natural.
La lectura del comptador és sempre la real a la data de lectura informada a la factura. Quan, per qualsevol causa, no es pot obtenir la lectura adrecem un comunicat perquè ens la faciliteu per telèfon, correu electrònic o bé presencialment.
Arribat el moment d’emetre la factura, si no ens ha estat comunicada la lectura, en aquest cas, sí que es fa una estimació de la lectura en base als consums registrats amb anterioritat.
Si personal de FISERSA li ha comentat que està tot correcte, i un professional ha verificat que vostè no té cap fuita a les seves instal·lacions, i tot i així no està conforme amb el consum que registra el seu comptador, com a consumidor pot sol·licitar la verificació del comptador a la Generalitat de Catalunya.
En aquest link té les instruccions a seguir: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Verificacio-de-comptador-electric-daigua-o-de-gas?moda=1
Us podem adreçar la factura al vostre correu electrònic, en format d’arxiu “PDF”. Ho podeu sol·licitar per telèfon, correu electrònic o bé presencialment, indicant les vostres dades de contracte.
Per realitzar el tràmit de baixa del contracte i evitar més facturacions al seu nom cal que ens faci arribar:
El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat
Podeu contactar amb FISERSA – Servei d’atenció a l’usuari, en els següents canals:
Les avaries que es produeixen en les instal·lacions i derivacions que parteixen de la clau del ramal d’escomesa son a càrrec del propietari o dels abonats. Aquesta clau és el dispositiu de tallament situat sobre l'escomesa en la via pública (a la vorera), junt a l'edifici, que pot ser accionat des de l'exterior i que pot interrompre el pas de l'aigua a la instal·lació interior de l'abonat.
Voldria dir que s’ha detectat un consum superior als registrats anteriorment. Si no ho podeu identificar com un consum que us consta que heu realitzat, cal que feu revisar la vostra instal·lació interior per descartar qualsevol fuita.
Quan a la facturació del subministrament d’aigua apareixen consums produïts per fet fortuïts i/o fuites, existeix un procediment per poder rebaixar l’import de la factura. A continuació detallem el procediment quant al tractament en la facturació en cas d’avaria o fuita fortuïta recollit tant a les Ordenances de l’Ajuntament de Figueres, quant a l’aigua, com de l’Agència Catalana de l’Aigua, quant al cànon de l’aigua.
FUITES D’AIGUA (Ajuntament de Figueres)
En casos de fuites d’aigua en què l’entitat subministradora hagi reconegut que han estat esdevingudes per un fet fortuït no atribuïble a negligència de l’usuari, i que aquest hagi acreditat la solució de l’incident a l’entitat subministradora:
1. Es tindrà en compte el consum mitja dels darrers dos anys comptadors a partir de la data en què s’acredita la fuita. Per aquest consum s’aplicaran els trams i tarifes generals, rectificant-se les factures d’aigua emeses.
2. Es considerarà la resta de consum registrat com a consum d’excés per fuita, que tributarà la tarifa de subministrament del 1r tram vigent en el període de consum de la factura a rectificar.
CÀLCUL DEL CÀNON DE L'AIGUA (Agència Catalana de l’Aigua)
La rectificació de la factura de l’aigua implicada en el consum excepcional per motiu de fuita, es realitzarà de la següent manera:
Només s’aplicarà aquest tipus per fuites quan s’acompleixin les següents condicions:
Us podeu adreçar al nostre Servei d’atenció a l’usuari on, tot aportant la factura corresponent a la reparació de l’avaria, us rectificaríem la citada factura a fi de minorar l’import de la factura afectada.
Haureu de contactar amb FISERSA – Servei d’atenció a l’usuari i caldrà:
El restabliment del servei es realitzarà el següent dia hàbil en què hagin estat esmenades les causes que originaren la suspensió del subministrament.
Per correu electrònic sau@fisersa.cat
Telèfon gratuït 900264624
De dilluns a divendres 8 a 13:30 presencialment
Per sol·licitar la connexió a la xarxa d'aigua de Figueres cal emplenar el full de sol·licitud de prestació de serveis. Cal indicar el diàmetre de l'escomesa i indicar en un plànol el lloc on voldríeu instal·lar l'armari del comptador. L'obra civil d'obertura i reposició de la rasa la podeu fer vosaltres o nosaltres. Cal indicar a la sol·licitud a càrrec de qui ha d'anar. Consulteu la informació tècnica de com ha de ser el muntatge pel comptador.