0-

 

 

 

 

 

 

 

0-Com tramitar l’alta de subministrament d’aigua d’un habitatge o un local.

Per tramitar una alta nova per instal·lar un comptador per ús industrial/comercial nou cal:

  • Autorització per un tercer (segons model FISERSA) si el nou titular no pot realitzar el tràmit personalment.
  • CIF/DNI/NIF/NIE  (NO s’accepta passaport)
  • Document “SEPA ordre domiciliació” omplert (adjunt pdf) amb les dades bancàries (titular contracte subministrament aigua ha de ser mateix titular compte bancari)
  • Certificat titularitat compte bancari i signat pel titular compte bancari
  • Butlletí instal·lador
  • Llicència permís obertura presentada Ajt Fig
  • Escriptures de propietat / contracte lloguer (TOTES les pàgines)

El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de  Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat sempre que ens pugui retornar la documentació que li farem arribar signada.

 

Per tramitar una alta nova per instal·lar un comptador per un habitatge nou cal:

  • Autorització per un tercer (segons model FISERSA) si el nou titular no pot realitzar el tràmit personalment.
  • CIF/DNI/NIF/NIE  (NO s’accepta passaport)
  • Document “SEPA ordre domiciliació” omplert (adjunt pdf) amb les dades bancàries (titular contracte subministrament aigua ha de ser mateix titular compte bancari)
  • Certificat titularitat compte bancari i signat pel titular compte bancari
  • Butlletí instal·lador
  • Cèdula habitabilitat
  • Escriptures de propietat / contracte lloguer (TOTES les pàgines)

El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de  Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat sempre que ens pugui retornar la documentació que li farem arribar signada.

 

1-Com tramitar un canvi de titularitat del contracte d’aigua d’un habitatge o un local.

Per tramitar un canvi de nom gratuït d’un habitatge necessitem:

  • Autorització per un tercer (segons model FISERSA) si el nou titular no pot realitzar el tràmit personalment.
  • Número d’abonat actual o adjuntar còpia factura.
  • Lectura comptador per liquidar contracte anterior des de l’última factura emesa fins data de baixa i caldrà fer transferència al compte de FISERSA per liquidar l’import de la liquidació. (foto comptador)
  • DNI/NIF/NIE  (NO s’accepta passaport)
  • Escriptures de propietat / contracte lloguer (TOTES les pàgines)
  • Document “SEPA ordre domiciliació” omplert (adjunt pdf) amb les dades bancàries i signat pel titular compte bancari (titular contracte subministrament aigua ha de ser mateix titular compte bancari)
  • Certificat titularitat compte bancari
  • cèdula d’habitabilitat (NO és imprescindible)

El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de  Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat sempre que ens pugui retornar la documentació que li farem arribar signada.

Per tramitar un canvi de nom gratuït per ús comercial/industrial necessitem:

  • Autorització per un tercer (segons model FISERSA) si el nou titular no pot realitzar el tràmit personalment.
  • Número d’abonat actual o adjuntar còpia factura.
  • Lectura comptador per liquidar contracte anterior des de l’última factura emesa fins data de baixa i caldrà fer transferència al compte de FISERSA per liquidar l’import de la liquidació. (foto comptador)
  • DNI/NIF/NIE  (NO s’accepta passaport)
  • Escriptures de propietat / contracte lloguer (TOTES les pàgines)
  • Document “SEPA ordre domiciliació” omplert (adjunt pdf) amb les dades bancàries i signat pel titular compte bancari (titular contracte subministrament aigua ha de ser mateix titular compte bancari)
  • Certificat titularitat compte bancari
  • Llicència permís obertura presentada Ajt Fig

El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de  Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat sempre que ens pugui retornar la documentació que li farem arribar signada.

 

2-Com domiciliar el pagament de la factura en un compte bancari, o canviar aquest compte.

Per tramitar un canvi de compte bancari cal:

  • Omplir document SEPA i retornar signat pel titular del compte bancari el document ordre domiciliació que adjuntem en pdf.
  • Adjuntar certificat bancari de titularitat del compte bancari
  • Adjuntar còpia del DNI del titular compte bancari.
  • Informar del número de contracte actual o còpia de la factura de subministrament d’aigua que desitja fer el tràmit.

Actualment els canvis de nom dels contractes de subministrament d’aigua son gratuïts. No acceptem canvis de compte bancari si el titular d’aquest no és el titular del contracte de subministrament d’aigua vigent. Si és un titular diferent, cal tramitar un canvi de nom gratuït.

El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de  Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat

 

3-Avantatges en domiciliar el pagament de les factures d’aigua.

  • Evitar desplaçaments i torns d’espera  a les nostres oficines.
  • Control de les dates de pagament.
  • No haver-ho de gestionar amb diners en efectiu.
  • Gestió gratuïta. El pagament de factures amb càrrec bancari no comporta cap despesa.

 

4-Consulta de les tarifes aplicades a la factura, i la normativa vigent referida al servei.

  • Ordenança, de l’Ajuntament de Figueres, reguladora de les prestacions patrimonials públiques no tributàries derivades de la prestació del servei de subministrament d’aigua potable, publicat al Butlletí Oficial de la Província de Girona número 240, de data 17 de desembre de 2019.
  • Edicte, de l’Ajuntament de Vilafant, d’aprovació definitiva de la modificació de les ordenances fiscals per a l’exercici econòmic de 2016, publicat al Butlletí Oficial de la Província de Girona número 250, de data 30 de desembre de 2015.
  • Reglament municipal, de l’Ajuntament de Figueres, del servei de proveïment d'aigua potable, publicat al Butlletí Oficial de la Província de Girona número 71, de data 12 d’abril de 2002.
  • Reglament municipal, de l’Ajuntament de Vilafant, del servei d’abastament d'aigua potable, publicat al Butlletí Oficial de la Província de Girona número 95, de data 20 de maig de 2014.

 

5-Com realitzar el pagament de la factura d'aigua.

  • Amb domiciliació bancària del càrrec corresponent a la factura.
  • Per a aquelles factures que contenen un codi de barres, i fins la data límit indicada en la mateixa, podeu realitzar el pagament en qualsevol terminal Servicaixa de Caixabank.
  • Presencialment a les nostres oficines.

6-A quines bonificacions em puc acollir?

Segons allò que estableix la Llei 24/ 2015, del 29 de juliol, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, us informem de les tarifes o bonificacions aprovades per fer front a situacions de pobresa energètica i vulnerabilitat econòmica, tant des de l’Ajuntament de Figueres com de l’Agència Catalana de l’Aigua, aplicable al subministrament d’aigua d’ús domèstic.

QUANT A CONCEPTES DE L’AJUNTAMENT DE FIGUERES

Taxa per subministrament d’aigua.

  • Les unitats familiars, que prèvia sol·licitud a l’Ajuntament de Figueres, acreditin a través de certificat expedit pels serveis d’empadronament d’aquest Ajuntament, la seva condició de família nombrosa o monoparental, (tots els membres de la unitat familiar han d’estar empadronats a Figueres al mateix domicili), en funció del que contempli la normativa vigent, se’ls aplicarà la tarifa de família nombrosa o monoparental prevista a l’efecte.
  • Els jubilats, pensionistes i altres persones amb escassa capacitat econòmica, considerant incloses dins d’aquest apartat els subjectes passius els rendiments dels quals més els de les persones que conviuen amb ells no sigui superior al salari mínim interprofessional (SMI), o bé que la quantitat per càpita corresponent a cadascun dels que conviuen en l’habitatge no superi la meitat del salari mínim interprofessional (SMI), se’ls aplicarà la tarifa social prevista a l’efecte. La justificació haurà de consistir, com a mínim, a acreditar els següents extrems:

1) Situació laboral del/la sol·licitant.

2) Nom i cognoms de les persones que conviuen amb el/la sol·licitant i raó de la convivència.

3) Quantia de la pensió i altres ingressos líquids que per tots els conceptes, percebi el/la sol·licitant i els qui conviuen.

4) Que ni el subjecte passiu ni els altres membres de la unitat familiar no posseeixin cap altre immoble que l’habitatge habitual que inclou una plaça d’aparcament.

5)Que tots els membres de la unitat familiar estan empadronats a Figueres al mateix domicili.

La present bonificació cal que sigui sol·licitada per l’interessat a l’Ajuntament de Figueres provant els requisits formals i materials enumerats en els apartats anteriors. Un cop concedida tindrà efectes el període de cobrança següent (trimestre) al de la seva sol·licitud, i no serà precís que la sol·licitud sigui reiterada per la seva aplicació en períodes futurs, mentre es mantinguin les condicions que en van justificar la seva concessió, i si així es recull en les successives Ordenances Fiscals. No obstant, aquest últim queda obligat a comunicar qualsevol variació de les circumstàncies que van justificar la seva concessió.

Taxa pel servei de recollida de residus sòlids urbans, tractament i eliminació.

Els jubilats, pensionistes, persones en situació d’atur de llarga durada i altres persones amb escassa capacitat econòmica, que compleixin els requisits establerts a l’apartat anterior, els serà d’aplicació la tarifa reduïda establerta a l’efecte.

QUANT A LA REPERCUSSIÓ DEL CÀNON DE L’AIGUA

  • El cànon social. La tarifa social del cànon de l'aigua està adreçada a persones físiques, titulars d’un contracte domèstic de subministrament d’aigua (només a l’habitatge on estan empadronats), i consisteix en l’aplicació d’un tipus 0 sempre i quan el consum de la factura no superi el primer tram del tribut. Si ho supera, s’aplicarà a les tarifes vigents una reducció del 50% del seu valor. Aquesta bonificació ajuda a garantir la cobertura de les necessitats bàsiques d’aigua i a establir un valor del cànon adaptat a les situacions de vulnerabilitat de la població menys afavorida.

Les famílies de quatre o més membres poden sol·licitar l'ampliació dels trams del cànon de l'aigua. Amb aquesta ampliació s'afegiran 3 m³/persona addicional/mes als límits de consum d'aigua establerts per a les famílies de fins a tres membres. Aquesta sol·licitud es pot fer mitjançant el web de l'Agència Catalana de l'Aigua (www.gencat.cat/aca). Així mateix, Fisersa us pot facilitar un formulari a fi de tramitar la citada ampliació. Cal, en qualsevol cas, que sigueu titulars del contracte de subministrament d'aigua. Més informació al telèfon 012.

 

7-Quina és la qualitat de l'aigua i quina duresa té?

L'estudi de la duresa de l'aigua i la manera d'eliminar-la és molt important perquè les aigües dures malmeten els aparells domèstics i industrials com ara rentadores, cafeteres, ...

La duresa total de l'aigua de consum de Figueres és de 19,9 °f

MES INFORMACIÓ​

 

8-Cada quant s’emet la factura de l'aigua?

La periodicitat de la factura del servei de subministrament d’aigua és trimestral. Segons el sector facturat pot no coincidir amb el trimestre natural.

 

9-La lectura del comptador aplicada a la factura, és real o estimada, i com es facilita la lectura quan no s’ha pogut llegir?

La lectura del comptador és sempre la real a la data de lectura informada a la factura. Quan, per qualsevol causa, no es pot obtenir la lectura adrecem un comunicat perquè ens la faciliteu per telèfon, correu electrònic o bé presencialment.

Arribat el moment d’emetre la factura, si no ens ha estat comunicada la lectura, en aquest cas, sí que es fa una estimació de la lectura en base als consums registrats amb anterioritat.

 

10-Com es sol·licita la verificació oficial del comptador?

Si personal de FISERSA li ha comentat que està tot correcte, i  un professional ha verificat que vostè no té cap fuita a les seves instal·lacions, i tot i així no està conforme amb el consum que registra el seu comptador, com a consumidor pot sol·licitar la verificació del comptador a la Generalitat de Catalunya.

En aquest link té les instruccions a seguir: https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Verificacio-de-comptador-electric-daigua-o-de-gas?moda=1

 

11-Com es pot fer per no rebre la factura en paper?

Us podem adreçar la factura al vostre correu electrònic, en format d’arxiu “PDF”. Ho podeu sol·licitar per telèfon, correu electrònic o bé presencialment, indicant les vostres dades de contracte.

12-Com sol·licitar la baixa del contracte d’aigua.

Per realitzar el tràmit de baixa del contracte i evitar més facturacions al seu nom cal que ens faci arribar:

  • Autorització per un tercer (segons model FISERSA) si el titular no pot realitzar el tràmit personalment.
  • Número d’abonat actual o adjuntar còpia factura.
  • DNI/NIF/NIE  (NO s’accepta passaport)
  • Lectura comptador per liquidar contracte anterior des de l’última factura emesa fins data de baixa i cal fer transferència al compte de FISERSA per liquidar l’import de la liquidació. (foto comptador)
  • Carta signada sol·licitant la baixa del contracte

El tràmit el pot fer presencialment a les nostres oficines del C. Alemanya, núm. 5 de  Figueres de 8 a 13:30h de dilluns a divendres o bé, enviant tota aquesta documentació al correu electrònic sau@fisersa.cat

 

13-Com comunicar una fuita d'aigua al carrer?

Podeu contactar amb FISERSA – Servei d’atenció a l’usuari, en els següents canals:

  • Presencialment: Carrer Alemanya, 5 (Pol. Ind. Recinte Firal) – Figueres
  • Telèfons: 972 510 412 - 900 264 624
  • Correu electrònic: sau@fisersa.cat

 

14-A qui pertoca la reparació d'una avaria/fuita en la instal·lació particular?

Les avaries que es produeixen en les instal·lacions i derivacions que parteixen de la clau del ramal d’escomesa son a càrrec del propietari o dels abonats. Aquesta clau és el dispositiu de tallament situat sobre l'escomesa en la via pública (a la vorera), junt a l'edifici, que pot ser accionat des de l'exterior i que pot interrompre el pas de l'aigua a la instal·lació interior de l'abonat.

 

15-Si rebo un comunicat de consum elevat, què cal fer?

Voldria dir que s’ha detectat un consum superior als registrats anteriorment. Si no ho podeu identificar com un consum que us consta que heu realitzat, cal que feu revisar la vostra instal·lació interior per descartar qualsevol fuita.

 

16-Si he patit una fuita a la instal·lació interior, es pot rebaixar l’import de la factura?

Quan a la facturació del subministrament d’aigua apareixen consums produïts per fet fortuïts i/o fuites, existeix un procediment per poder rebaixar l’import de la factura. A continuació  detallem el procediment quant al tractament en la facturació en cas d’avaria o fuita fortuïta recollit tant a les Ordenances de l’Ajuntament de Figueres, quant a l’aigua, com de l’Agència Catalana de l’Aigua, quant al cànon de l’aigua.

FUITES D’AIGUA (Ajuntament de Figueres)

En casos de fuites d’aigua en què l’entitat subministradora hagi reconegut que han estat esdevingudes per un fet fortuït no atribuïble a negligència de l’usuari, i que aquest hagi acreditat la solució de l’incident a l’entitat subministradora:

1. Es tindrà en compte el consum mitja dels darrers dos anys comptadors a partir de la data en què s’acredita la fuita. Per aquest consum s’aplicaran els trams i tarifes generals, rectificant-se les factures d’aigua emeses.

2. Es considerarà la resta de consum registrat com a consum d’excés per fuita, que tributarà la tarifa de subministrament del 1r tram vigent en el període de consum de la factura a rectificar.

CÀLCUL DEL CÀNON DE L'AIGUA (Agència Catalana de l’Aigua)

La rectificació de la factura de l’aigua implicada en el consum excepcional per motiu de fuita, es realitzarà de la següent manera:

  • L'entitat subministradora estimarà el consum habitual optant com el resultat de considerar o bé el volum màxim o bé el volum mitjà dels consums produïts en els darrers dos anys comptadors a partir de la data en què s’acredita la fuita.
  • Per a aquest consum s’aplicaran els tipus estàndards del cànon de l'aigua per a usos domèstics del municipi (primer, segon i tercer tram), vigents en el període de consum de la factura en que s’acredita la fuita.
  • Per al volum d’excés, resultant de la diferència entre el consum estimat i el real, s’aplicarà el tipus municipal ordinari del cànon de l'aigua per a usos domèstics del municipi, vigent en el període de consum de la factura en que s’acredita la fuita.

 

Només s’aplicarà aquest tipus per fuites quan s’acompleixin les següents condicions:

  1. Que la fuita s’hagi produït per un fet fortuït no atribuïble a negligència de l’usuari de l’aigua.
  2. Que l’usuari hagi acreditat la solució de l’incident aportant a l'entitat subministradora la documentació justificativa de la reparació de la fuita.

 

Us podeu adreçar al nostre Servei d’atenció a l’usuari on, tot aportant la factura corresponent a la reparació de l’avaria, us rectificaríem la citada factura a fi de minorar l’import de la factura afectada.

 

17-En cas de tenir suspès el subministrament per impagaments. Que cal fer per restablir-ho?

Haureu de contactar amb FISERSA – Servei d’atenció a l’usuari i caldrà:

  • Identificar l’habitatge o local afectat per la suspensió (núm. de contracte, dades del titular, ... )
  • Liquidació prèvia de les factures impagades.
  • Liquidació dels drets de reconnexió aprovats a la respectiva ordenança municipal.

El restabliment del servei es realitzarà el següent dia hàbil en què hagin estat esmenades les causes que originaren la suspensió del subministrament.

 

18-Com puc comunicar una queixa o reclamació?

Per correu electrònic sau@fisersa.cat

Telèfon gratuït 900264624

De dilluns a divendres 8 a 13:30 presencialment

 

19-Com puc sol·licitar analítiques de qualitat de l’aigua?

Fisersa posa a disposició de qualsevol persona o institució les instal·lacions del laboratori per a donar serveis externs d'anàlisis d'aigua.

CONSULTA:

20-Quan la parcel·la no ha tingut aigua abans i s'ha de fr una connexió-

Per sol·licitar la connexió a la xarxa d’aigua de Figueres cal emplenar el full de sol·licitud de prestació de serveis que us adjuntem per aigua i per clavegueram i fer-lo arribar per correu electrònic a fisersa@fisersa.cat

Cal indicar el diàmetre de l’escomesa i indicar en un plànol el lloc on voldríeu instal·lar l’armari del comptador.

L’obra civil d’obertura i reposició de la rasa la podeu fer vosaltres o nosaltres. Cal indicar a la sol·licitud a càrrec de qui ha d’anar.

També us adjuntem la informació tècnica de com ha de ser el muntatge pel comptador.

Si teniu qualsevol dubte podeu trucar a Fisersa 972 51 04 12 i demanar pels serveis tècnics

 

Top